Decadentie

Een paar weken geleden was ik met mijn ouders in Maasmechelen Village, mijn zwakke plek. Het is voor mij absoluut onmogelijk om daar geen geld uit te geven! Ik rende overenthousiast de winkel van Karen Millen in en stootte op een blauwe jurk die met kant was afgewerkt. En toevallig was ze zo enorm afgeprijsd dat ik ze toch écht niet kon laten hangen… Ik duik met mijn nieuwe liefde de kleedkamers in en haal opgelucht adem als blijkt dat de knopjes ter hoogte van mijn heupen perfect sluiten. – de laatste maanden zijn mijn heupen een héél stuk breder geworden, een erfenis van mijn moeder, maar dit is een heel ander verhaal – Ik spring mijn  kleedkamer uit om mijn ouders te overtuigen dat dit toch echt wel de meest geweldige jurk was die ik die maand was tegengekomen (ik ben nogal ontrouw als het op mijn jurken aankomt…).

Terwijl ik mezelf voor de spiegel bewonderde, vooral de taille die de jurk wonderbaarlijk tevoorschijn had getoverd, werd ik vergezeld door een Duitse vrouw. Ze droeg een échte bontjas die net tot onder haar knieën kwam. Ze draaide rond en rond, tot de verkoopster haar opmerkte. ‘Een koopje mevrouw! Deze komt van 1400 euro, nu slechts 900 euro, en het is echt bont he!’. Ik dook mijn kleedkamer terug in en dacht, ja die gaat ze vast weer mooi terughangen! Ik kwam met mijn boeltje dat kamertje uit en deelde mijn moeder mee dat de wereld mocht vergaan, maar ik niet buiten ging zonder die jurk en hem dus zelf wel zou betalen! Ik paradeer naar de kassa met mijn bankkaart in de hand -dat ding wordt vast ooit nog de nagel aan mijn doodskist- en daar stond ze. De Duitse vrouw, mét haar bontjas van 900 euro, stond haar gorgeous designer coat af te rekenen.

Nu denkt u, ja die was vast 60 want wie geeft er nu zo’n fortuin aan een bontjas? Ik verzeker u, het mens had nog maar net de dertig gehaald als je het mij vraagt! Ze was elegant, gesofisticeerd, had het typisch voorkomen van een echte fashionista en was een bontmantel rijker. Ik hoop dat ik ooit ook zo rijk ben dat ik zonder twijfelen 900 euro kan geven aan de perfecte vintage Chanel tas of compleet decadente Louboutins. Maar laten we stellen dat ik dat met mijn diploma geschiedenis daar nooit het geld voor ga hebben, tenzij ik dan toch die Engelse Lord uit Loch Ness weet te vissen…

Benieuwd naar mijn jurk? Hier is ie!  

Geef een reactie

